ΕΡΩΤΗΣΗ
ΠΡΟΣ
: ΥΠΟΥΡΓΟ ΥΠΟΔΟΜΩΝ, ΜΕΤΑΦΟΡΩΝ ΚΑΙ ΔΙΚΤΥΩΝ
Θέμα
: « Δυσβάστακτο το κόστος των διοδίων στο εθνικό οδικό δίκτυο με τις ευλογίες
της συγκυβέρνησης»
Κύριε Υπουργέ,
όπως μας
ενημερώνουν κινήσεις και σύλλογοι καταναλωτών, νέοι σταθμοί διοδίων θα
τοποθετηθούν άμεσα στη διαδρομή Αθήνας-Θεσσαλονίκης και συγκεκριμένα στη Λαμία
(μόλις ολοκληρωθεί η κατασκευή του πετάλου στον Μαλλιακό), αλλά και στο τμήμα
Αθήνα-Χαλκίδα, ενώ αυξήσεις έρχονται, πάντα σύμφωνα με τους όρους των ήδη
υπογραφέντων συμβάσεων, στα διόδια της Λεπτοκαρυάς και του Μακρυχωρίου, αμέσως
μετά την ολοκλήρωση των σηράγγων στα Τέμπη. Κάθε νέο κομμάτι του έργου που
παραδίδεται θα σημαίνει και νέους πλευρικούς σταθμούς ώστε να μην ξεφεύγουν
όσοι εισέρχονται από τα νέα σημεία. Συνολικά, μέσα στον επόμενο χρόνο, το
κόστος της διαδρομής Αθήνα-Θεσσαλονίκη με επιστροφή, αναμένεται να φτάσει στα
70 ευρώ(!) από τα 58 που είναι μέχρι σήμερα, ενώ οι οδηγοί, θα συναντούν
12 διόδια !!
Στα 26 ευρώ
με επιστροφή θα εκτοξευθεί το κόστος για τη διαδρομή Αθήνας-Πάτρας όπου μέχρι
το τέλος του 2015 θα προστεθεί ακόμα ένας μετωπικός σταθμός διοδίων (στο
Διακοφτό) ενώ εκ των συμβάσεων με την Ολυμπία Οδό προκύπτει η δυνατότητα
αύξησης της τιμής των διοδίων στο Ρίο και το Ζευγολατιό, όπως και η διπλή
χρέωση των οδηγών στα συγκεκριμένα διόδια που μέχρι σήμερα λειτουργούν εναλλάξ
ανά μία κατεύθυνση. Και εδώ, η παράδοση συγκεκριμένων κομματιών του
αυτοκινητοδρόμου περιλαμβάνει και την καθιέρωση πλευρικών διοδίων.
Επιπλέον, τέσσερις νέοι σταθμοί διοδίων έρχονται στη διαδρομή Αντιρρίου- Ιωαννίνων (Ιονία Οδός) και ακόμα τέσσερις με την ολοκλήρωση του αυτοκινητοδρόμου από τη Λαμία έως την Εγνατία (Κεντρική Οδός) στην περιοχή της Δυτικής Θεσσαλίας. Ακόμα, απρόβλεπτες αυξήσεις στον αριθμό αλλά και στις τιμές των διοδίων φέρνει η επικείμενη πώληση της Εγνατίας Οδού σε ιδιώτες από το ΤΑΙΠΕΔ με τις πληροφορίες να κάνουν λόγο για τουλάχιστον 15 μετωπικούς σταθμούς διοδίων σε όλο το μήκος της διαδρομής από τους 7 που λειτουργούν σήμερα, προκειμένου να γίνει πιό «δελεαστικό» για τους επενδυτές το έργο.
Επιπλέον, τέσσερις νέοι σταθμοί διοδίων έρχονται στη διαδρομή Αντιρρίου- Ιωαννίνων (Ιονία Οδός) και ακόμα τέσσερις με την ολοκλήρωση του αυτοκινητοδρόμου από τη Λαμία έως την Εγνατία (Κεντρική Οδός) στην περιοχή της Δυτικής Θεσσαλίας. Ακόμα, απρόβλεπτες αυξήσεις στον αριθμό αλλά και στις τιμές των διοδίων φέρνει η επικείμενη πώληση της Εγνατίας Οδού σε ιδιώτες από το ΤΑΙΠΕΔ με τις πληροφορίες να κάνουν λόγο για τουλάχιστον 15 μετωπικούς σταθμούς διοδίων σε όλο το μήκος της διαδρομής από τους 7 που λειτουργούν σήμερα, προκειμένου να γίνει πιό «δελεαστικό» για τους επενδυτές το έργο.
Ερωτάστε κύριε Υπουργέ :
Θεωρείτε ότι με τις συμβάσεις αυτές δεν ευνοούνται κοινοπραξίες γνωστών
εργολάβων που απομυζούν και να επιβαρύνουν κι άλλο τους πολίτες που έχουν ήδη πληρώσει,
μέσω της φορολογίας, για την κατασκευή σύγχρονου και ασφαλούς οδικού δικτύου; Πιστεύετε
ότι με τις πρακτικές αυτές δεν δίδετε «γη και ύδωρ» στους συνήθεις και
ακόρεστους μεγαλοεργολάβους που πάντα δρουν εις βάρος πολιτών;
Αθήνα 13/11/2014
Αριθ.πρωτοκ. 4572 ΟΙ ΕΡΩΤΩΝΤΕΣ ΒΟΥΛΕΥΤΕΣ
ΓΙΑΝΝΗΣ
ΔΗΜΑΡΑΣ
ΓΑΒΡΙΗΛ
ΑΒΡΑΜΙΔΗΣ
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου