ΕΡΩΤΗΣΗ
ΠΡΟΣ : YΠΟΥΡΓΟ
ΠΑΙΔΕΙΑΣ ΚΑΙ ΘΡΗΣΚΕΥΜΑΤΩΝ
Θέμα :
«Χωρίς υποστήριξη στο γλωσσικό μάθημα χιλιάδες δίγλωσσα παιδιά παλιννοστούντων πρώτης και δεύτερης γενιάς, σε
όλη την επικράτεια»
Κύριε
Υπουργέ,
πληροφορούμαστε
ότι διακόπηκε το πρόγραμμα «Διάπολις» που αφορά στην εκπαίδευση αλλοδαπών και
παλιννοστούντων μαθητών που υλοποιείται από το Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο
Θεσσαλονίκης και υλοποιείται σε σχολεία όλης της επικράτειας και σε όλες τις
εκπαιδευτικές βαθμίδες, απασχολώντας κυρίως απόφοιτους των τμημάτων Φιλοσοφικών
Σχολών, καθώς και Παιδαγωγικών Τμημάτων.
Οι εργαζόμενες και οι εργαζόμενοι επιλέγονται με διαφανή κριτήρια, τα οποία ορίζει το ΑΠΘ και έχουν να κάνουν με την κατοχή διδακτορικού ή μεταπτυχιακού τίτλου, την προϋπηρεσία και την επιμόρφωση στο αντικείμενο της διδασκαλίας της ελληνικής ως δεύτερης-ξένης γλώσσας και συγχρηματοδοτείται από ευρωπαϊκούς και εθνικούς πόρους. Αποτέλεσμα, εκατοντάδες εκπαιδευτικοί να μείνουν άνεργοι χωρίς να μπορούν να διεκδικήσουν κανένα εργασιακό δικαίωμα καθώς εργαζόταν ως ελεύθεροι επαγγελματίες και χωρίς να προσμετρείται η προϋπηρεσία τους. Το υπουργείο, (όπως το ίδιο δηλώνει), διαθέτει τους πόρους από τα προγράμματα ΕΣΠΑ για να καλύψει μόνιμες και πάγιες δαπάνες του, όπως αναπληρωτές, και κάνει περικοπές από τη χρηματοδότηση για τις ευπαθείς κοινωνικές ομάδες, όπως μετανάστες και Ρομά.
Οι εργαζόμενες και οι εργαζόμενοι επιλέγονται με διαφανή κριτήρια, τα οποία ορίζει το ΑΠΘ και έχουν να κάνουν με την κατοχή διδακτορικού ή μεταπτυχιακού τίτλου, την προϋπηρεσία και την επιμόρφωση στο αντικείμενο της διδασκαλίας της ελληνικής ως δεύτερης-ξένης γλώσσας και συγχρηματοδοτείται από ευρωπαϊκούς και εθνικούς πόρους. Αποτέλεσμα, εκατοντάδες εκπαιδευτικοί να μείνουν άνεργοι χωρίς να μπορούν να διεκδικήσουν κανένα εργασιακό δικαίωμα καθώς εργαζόταν ως ελεύθεροι επαγγελματίες και χωρίς να προσμετρείται η προϋπηρεσία τους. Το υπουργείο, (όπως το ίδιο δηλώνει), διαθέτει τους πόρους από τα προγράμματα ΕΣΠΑ για να καλύψει μόνιμες και πάγιες δαπάνες του, όπως αναπληρωτές, και κάνει περικοπές από τη χρηματοδότηση για τις ευπαθείς κοινωνικές ομάδες, όπως μετανάστες και Ρομά.
Ερωτάστε κύριε Υπουργέ :
1) Γιατί το Υπουργείο δεν προωθεί μια μόνιμη λύση τη στιγμή
που η ενδοσχολική πραγματικότητα δείχνει ότι οι δίγλωσσοι μαθητές και μαθήτριες
αποτελούν μεγάλο ποσοστό του μαθητικού δυναμικού, χωρίς ταυτόχρονα να υπάρχει
σταθερή μέριμνα για την ομαλή γλωσσική - και όχι μόνον - ένταξή τους στη
σχολική μονάδα ;
2) Συμφωνείτε οτι θα συμβάλλει ουσιαστικά, στα πλαίσια της
αναβάθμισης της εκπαιδευτικής διαδικασίας που οραματίζεστε, η διδασκαλία της
ελληνικής από εξειδικευμένους εκπαιδευτικούς, σε μόνιμη και σταθερή βάση, σε
όλα τα σχολεία με υψηλό ποσοστό δίγλωσσων μαθητών/τριών ;
Αθήνα 17/10/2014
Αριθ. Πρωτοκ.
ΟΙ ΕΡΩΤΩΝΤΕΣ ΒΟΥΛΕΥΤΕΣ
ΓΙΑΝΝΗΣ ΔΗΜΑΡΑΣ
ΓΑΒΡΙΗΛ ΑΒΡΑΜΙΔΗΣ
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου