ΕΡΩΤΗΣΗ
ΠΡΟΣ: ΥΠΟΥΡΓΟ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΩΝ
Θέμα: « Τι συμβαίνει με την Cosco; »
Κύριε Υπουργέ,
Επανακαταθέτουμε την ερώτηση με αριθ.Πρωτ.Κοινοβ.Ελέγχου /12882/12-7-2013,
λόγω μη τήρησης των προθεσμιών απάντησης όπως αυτές ορίζονται από τον κανονισμό
της Βουλής.
ΕΡ.12882/12-7-2013
Κύριε Υπουργέ,
κάθε σώφρων πολίτης αυτής της χώρας δεν μπορεί παρά να
επικροτεί κάθε επενδυτική και αναπτυξιακή προσπάθεια των εκάστοτε κυβερνήσεων
του τόπου μας, προκειμένου να υπάρξει όφελος για τα έσοδα του δημοσίου και να
καταπολεμηθεί η ανεργία.
Στην περίπτωση της μεγάλης επένδυσης της κινέζικης
κρατικής εταιρείας COSCO όμως, ενώ
οι οιωνοί της αρχικής συμφωνίας άφηναν να εννοηθούν όλα τα παραπάνω,
διαπιστώνεται ότι δυστυχώς στη συνέχεια
και συγκεκριμένα με τις ευλογίες της σημερινής συγκυβέρνησης και των κομμάτων
που την απαρτίζουν, το όλο επενδυτικό αυτό πρόγραμμα (project) έχει παραδοθεί σε νεοαποικιοκρατικού τύπου πρακτικές
των διευθυνόντων την εταιρεία αυτή.
Συγκεκριμένα, καθημερινά καταγγέλλονται απολύσεις
συνδικαλιστών, κανονισμός εργασίας δεν υπάρχει, σωματείο δεν επιτρέπεται και
δεν αναγνωρίζεται η δικαιοδοσία του Εργατικού Κέντρου, της Ομοσπονδίας
Υπαλλήλων Λιμένων, της ΓΣΕΕ και των Ευρωπαϊκών Συνδικάτων. Ούτε συνδικάτο
λοιπόν επιτρέπεται να υπάρχει, ούτε κανονισμός εργασίας. Οι υπερωρίες δεν
πληρώνονται, και οι μηνιαίες απολαβές φτάνουν στην καλύτερη περίπτωση τα 700
ευρώ, για να μη μιλήσουμε για την απουσία μόνιμων συμβάσεων εργασίας. Το γεγονός
αυτό έχει αποτελέσει αντικείμενο επανειλημμένων καταγγελιών του Ευρωπαϊκού
Τμήματος του Διεθνούς Δικτύου Εργαζομένων στα Λιμάνια / International
Dockworkers Council (IDC),τις Διοικήσεις των Συνδικαλιστικών Οργανώσεων στον
ΟΛΠ
την Ομοσπονδία Υπαλλήλων Λιμανιών Ελλάδας (ΟΜ.Υ.Λ.Ε.),
την Ένωση Τεχνικών και Χειριστών Υπαλλήλων ΟΛΠ, την Ένωση Μονίμων Υπαλλήλων ΟΛΠ,
την Ένωση Μονίμων και Δοκίμων Λιμενεργατών ΟΛΠ.
Από την άλλη πλευρά η
Ευρωπαϊκή Επιτροπή ζήτησε και επισήμως εξηγήσεις για τα φορολογικά
πλεονεκτήματα, τις φοροαπαλλαγές που απολαμβάνει η Cosco και για τις οποίες
κρίνει ότι, με τα σημερινά δεδομένα υπάρχει θέμα κρατικών ενισχύσεων μέσω του
νόμου με τον οποίο επικυρώθηκε η σύμβαση παραχώρησης των προβλητών ΙΙ και ΙΙΙ
από τον ΟΛΠ στη Cosco.
Κατ’ επέκταση υπάρχει πρόβλημα στην προσπάθεια που κάνει
η ελληνική κυβέρνηση στο σχέδιο
προώθησης για παραχώρηση των ελληνικών λιμανιών, λόγω της
υποτακτικότητας της και του άνευ όρων
ξεπουλήματος, την στιγμή που καταργούνται εργασιακά δικαιώματα.
Όπως επίσης
καταγγέλλεται, η κρατική κινεζική εταιρεία αγόρασε την προβλήτα 2 μέσω της θυγατρικής
της ΣΕΠ Α.Ε., ο χώρος αυτός εργασίας λειτουργεί με τους δικούς του κινεζικούς
νόμους και όχι με βάση την ευρωπαϊκή – ή έστω την ελληνική – εργατική
νομοθεσία. Οι εργαζόμενοι εκεί βιώνουν τη χειρότερη στη χώρα εκμετάλλευση και
καταπίεση.
Ερωτάστε :
1. Είναι αλήθεια ότι η COSCO είχε το 2012
ζημιές 2 δις δολάρια και το 2011 ζημιές 1,7 δις
δολάρια ;
2. Είναι αλήθεια ότι η μετοχή της COSCO κατέβηκε από το χρηματιστήριο της Σαγκάης ως μη
2. Είναι αλήθεια ότι η μετοχή της COSCO κατέβηκε από το χρηματιστήριο της Σαγκάης ως μη
διαπραγματεύσιμη και ότι η
μητρική εταιρεία της ΣΕΠ είναι εξωχώρια
;
3. Πως είναι
δυνατόν να σχεδιάζει η Κυβέρνηση την πώληση των Λιμανιών σε ένα ξένο ζημιογόνο
κρατικό
μονοπώλιο του οποίου τα ελλείμματα
καλύπτονται από το κράτος;
4. Σκοπεύετε να προχωρήσετε σε διαρθρωτικές
αλλαγές για την προώθηση
σχεδίων σχετικά
με την είσοδο ιδιωτικών κεφαλαίων στη
λιμενική βιομηχανία; Αν ναι με ποιο τρόπο;
5. Γνωρίζετε ότι μια καταδικαστική απόφαση από
την Ευρωπαϊκή Ένωση ως προς την ευνοϊκή
μεταχείριση της COSCO (απαλλαγή από τον
Φ.Π.Α με τροπολογία) θα είχε αρνητικό
αντίκτυπο στην υλοποίηση του σχεδιασμού
για παραχωρήσεις των ελληνικών λιμανιών ;
6. Υπάρχει σχέδιο αντιμετώπισης της
συγκεκριμένης κατάστασης ή θα λειτουργήσει ο
αυτόματος πιλότος;
Αθήνα 26 -8-2013
Αρ.πρωτ. 882
ΟΙ ΕΡΩΤΩΝΤΕΣ ΒΟΥΛΕΥΤΕΣ
ΓΙΑΝΝΗΣ ΔΗΜΑΡΑΣ
ΓΑΒΡΙΗΛ ΑΒΡΑΜΙΔΗΣ
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου