ΕΡΩΤΗΣΗ
ΠΡΟΣ:
ΥΠΟΥΡΓΟ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ ΚΑΙ ΑΝΤΑΓΩΝΙΣΤΙΚΟΤΗΤΑΣ
ΥΠΟΥΡΓΟ ΥΠΟΔΟΜΩΝ
ΜΕΤΑΦΟΡΩΝ ΚΑΙ ΔΙΚΤΥΩΝ
Θέμα: «
Καταργούνται δρομολόγια της Ολυμπιακής; »
Κύριε Υπουργέ,
Υπάρχει διαμαρτυρία των φορέων της Βόρειας Ελλάδας, για την κατάργηση
δρομολογίων της Ολυμπιακής προς Θεσσαλονίκη. Θα υπάρξει κατάργηση δρομολογίων
και προς το Ηράκλειο και τη Ρόδο το επόμενο διάστημα. Τι έγινε με την
Ολυμπιακή, η οποία πέταγε σε όλο τον κόσμο, ένωνε την Ελλάδα με την Ομογένεια που
εξυπηρετούσε και κοινωνικές, εκτός από οικονομικές ανάγκες κάποιων
επιχειρηματιών.
Η Ολυμπιακή λοιπόν, όπως καλή ώρα η ΕΡΤ και όλα τα κομμάτια του Δημοσίου
που οδεύουν προς κατάργηση, ιδιωτικοποιήθηκε. Κατά την συνηθισμένη τακτική,
αφού φορτώσατε την Ολυμπιακή με τα ρουσφέτια, αφού πετάξατε με τα φτερά της
προς τον πολιτικό εκμαυλισμό και τον δομημένο κομματικά συνδικαλισμό, αφού την
υπερχρεώσατε με την αντίληψη πως το Δημόσιο είναι το σπίτι σας που μπορείτε να κάνετε ότι θέλετε
χωρίς καμιά επίπτωση είτε βαίνει προς το καλό είτε προς την καταστροφή, αρχίσατε
την “εξυγίανση”.
Τα
επιχειρήματα για την πώληση της Ολυμπιακής, ήταν πως το κράτος δεν μπορούσε να
είναι επιχειρηματίας. Το γιατί το κράτος δεν μπορεί να είναι επιχειρηματίας ενώ
μπορεί να είναι φοροεισπράκτορας ή οτιδήποτε άλλο, δεν το απαντά ως σήμερα
καμιά ανάλυση των “αντικρατιστών”.
Είναι
σίγουρο πως το κράτος δεν πρέπει να είναι κακός επιχειρηματίας, να παίρνει
δηλαδή τα λεφτά του κόσμου και να τα επενδύει λάθος. Για παράδειγμα, δεν μπορεί
το κράτος να παίρνει τα λεφτά μας, να αγοράζει τρένα χωρίς γραμμές μόνο και μόνο για να πάρουν κάποιοι τις μίζες
τους, ή να ανοίγει σήραγγες του ΟΣΕ στο βουνό πληρώνοντας τρεις φορές πάνω το
κόστος σε εργολάβους.
Πουθενά δεν έχει εντοπιστεί κάτι που να συνδέει αξιωματικά το κράτος με την
κακή επιχειρηματικότητα, με αυτή το συνδέουν οι πολιτικές.
Ένας από τους λόγους ιδιωτικοποίησης ήταν το επιχείρημα ότι η ελεύθερη
αγορά θα μειώσει τις τιμές μέσω του ανταγωνισμού. Όπως ακριβώς έγινε και με την
βενζίνη, που λέγατε ότι αν
απελευθερωνόταν ο ανταγωνισμός θα έπεφταν οι τιμές, τα αεροπορικά εισιτήρια όχι
μόνο δεν έγιναν πιο φθηνά, αλλά οι δύο αντίπαλες εταιρείες έκαναν αίτηση για
συγχώνευση.
Με το επιχείρημα πως έπρεπε να καταργηθεί το κρατικό μονοπώλιο, φτιάξατε με
επιμέλεια ένα ιδιωτικό μονοπώλιο, που ανεβάζει όσο θέλει τις τιμές, μειώνει τις
προσφερόμενες υπηρεσίες και τελευταία και τα δρομολόγια.
Όσοι σήμερα κόπτονται για την “ελευθερία” της αγοράς, πρέπει ταυτόχρονα να
αποδεικνύουν και πόσο πραγματικά ελεύθεροι είναι, πρέπει να αποδεικνύουν πόσο η άποψή τους αυτή
είναι ιδεολογία και πολιτική και όχι ταύτιση με συμφέροντα.
Ερωτάστε :
1. Αληθεύει η κατάργηση δρομολογίων της
Ολυμπιακής καθώς και η κατάργηση
προορισμών; Τελικά οι καταργήσεις δρομολογίων μέχρι που θα φτάσουν; Μήπως
σκοπεύετε να αφήσετε τη χώρα χωρίς σύνδεση; Από την μανία καταργήσεων θα διασωθούν οι άγονες γραμμές;
2. Γιατί το κράτος δεν μπορεί να είναι ένας
επιτυχημένος επιχειρηματίας που θα μπορεί να επενδύει τα χρήματα του πολίτη με
σοβαρότητα, σωστό σχεδιασμό, συνέπεια,
σεβασμό για να καρπωθεί όλη η κοινωνία
τα οφέλη;
3. Ποια άμεσα μέτρα προτίθεστε να λάβετε ώστε
να αποτραπεί η δημιουργία ιδιωτικού μονοπωλίου στις καταργούμενες αεροπορικές
γραμμές;
4. Στην περίπτωση που η Ευρωπαϊκή Επιτροπή αποφανθεί
ότι νοθεύεται ο ανταγωνισμός με τη συγχώνευση των δύο εταιριών (Ολυμπιακή – Aegean) έχετε
προβλέψει εναλλακτικές πολιτικές προτάσεις;
5. Μήπως η λογική της κυβέρνησης ότι θα κάνει
με το Δημόσιο, ό,τι έκανε στην Ολυμπιακή, δεν εξυπηρετεί καμιά αναγκαιότητα, αλλά και το γεγονός ότι όλα γίνονται σύμφωνα
με τη γνωστή φράση ότι
«για να λειτουργήσουν οι αγορές» δεν είναι τίποτα άλλο από τον
μετασχηματισμό της φράσης «για να λειτουργήσουν τα συμφέροντα»;
6. Μέσα σε τέτοια οικονομική κρίση
που βιώνει ο Έλληνας πολίτης πως μπορεί να ανταπεξέλθει σε σχέση με τα μονοπώλια που φτιάχνετε τα
οποία ανεβάζουν όσο θέλουν τις τιμές
ενώ παράλληλα μειώνουν τις προσφερόμενες
υπηρεσίες τους;
Αθήνα
25-7-2013
Αρ. πρωτ. 185 ΟΙ
ΕΡΩΤΩΝΤΕΣ ΒΟΥΛΕΥΤΕΣ
ΓΙΑΝΝΗΣ ΔΗΜΑΡΑΣ
ΓΑΒΡΙΗΛ ΑΒΡΑΜΙΔΗΣ
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου