Τελευταία νέα

Τετάρτη, 11 Δεκεμβρίου 2013

Ερώτηση με Θέμα: «Επιχειρείται διαστρέβλωση της Ιστορίας μας; »

ΕΡΩΤΗΣΗ
ΠΡΟΣ:  ΥΠΟΥΡΓΟ ΠΑΙΔΕΙΑΣ ΚΑΙ ΘΡΗΣΚΕΥΜΑΤΩΝ
Θέμα:  «Επιχειρείται διαστρέβλωση της Ιστορίας μας;  »
Κύριε Υπουργέ,
Προβληματικά χαρακτηρίζονται τα βιβλία ιστορίας της ΣΤ΄ Δημοτικού και της Γ΄ Λυκείου αφού προσπαθούν να μετατρέψουν τους μαθητές σε ανιστόρητους πολίτες χωρίς εθνική συνείδηση. Δεν θα αναφερθούμε στις ασάφειες, στις αλλοιώσεις και παραποιήσεις των γεγονότων αλλά στο πνεύμα που διέπει την συγγραφή τους.  
Η  ιστορία που διδάσκονται πια τα Ελληνόπουλα, έχει μετεξελιχθεί σε άλλο μάθημα, το οποίο προσπαθεί να φρονηματίσει τους μαθητές κατασκευάζοντας μια νέα ιστορική πραγματικότητα  μέσω  της  διαπολιτισμικής  συλλογικότητας.  
Τα ιστορικά γεγονότα μπαίνουν στη διαδικασία του εκμοντερνισμού και μιας προσπάθειας να παρουσιαστούν με τρόπο που υποθάλπει τακτικισμό ενώ η ιστορική διαδρομή ενός Έθνους περνά μέσα από σκοπιμότητες. Χαρακτηριστικό παράδειγμα η υποβάθμιση ή εξαφάνιση του ρόλου της εκκλησίας και του Χριστιανισμού.  Γεγονότα και καταστάσεις τα οποία βολεύουν την προώθηση μιας ιδεολογικής τοποθέτησης και  προέλευσης να αναφέρονται, ενώ σε άλλες περιπτώσεις να λείπουν.
Αν η Ιστορία που διδάσκεται στα φυτώρια του Έθνους εναρμονίζει τις εθνικές αντιθέσεις τότε διδάσκει ψευδή ιστορία. Άλλο είναι η αλήθεια την οποία πρέπει οπωσδήποτε να απεικονίζει η Ιστορία και άλλο η ανάγκη μιας παράλληλης και ταυτόχρονα ηθικής διδασκαλίας για το πώς θα πρέπει να είναι τα πρέποντα για την ανθρώπινη συμπεριφορά. Εάν κρύψουμε από την Ιστορία, τις σφαγές, τις λεηλασίες, το ολοκαύτωμα, τα εγκλήματα της Ιεράς Εξέτασης, τη γενοκτονία, όλα όσα είναι δύσοσμα τότε πολύ φοβούμαστε ότι θα τα βρούμε και στο μέλλον.
Η κριτική σκέψη  που κατ' αποκλειστικότητα προωθείται, επιδίδεται στην αποδόμηση της γεγονοτολογικής ιστορίας της γενεαλογίας του έθνους, των προσωπικοτήτων και των ηρώων που έδωσαν τη ζωή τους για τη σωτηρία του έθνους
Όσο  αφορά το λόγο της αφήγησης της Ιστορίας,  είναι ξύλινος, αποστασιοποιημένος  δίνει την εντύπωση της ουδετερότητας πουθενά δεν αναδύεται ένα «εμείς»  αλλά κάποιοι «Έλληνες» έκαναν ετούτο ή εκείνο, αλλά ποιοι ακριβώς ήταν αυτοί και τι σχέση έχουν με μένα που είμαι ένας παγκοσμιοποιημένος πολίτης σήμερα δεν διαφαίνεται.

Ερωτάστε:

1. Έχει παρατηρηθεί ότι η πλειοψηφία των παιδιών μας δεν γνωρίζει την Ιστορία μας και τα τρανά κατορθώματα των ηρώων μας, θεωρείτε ότι είναι τυχαίο ή μήπως αυτό συμβαίνει εξ’ αιτίας των συγγραμμάτων που διδάσκονται στα ελληνικά σχολεία; Μήπως  με αυτόν τον τρόπο, προετοιμάζετε τους μαθητές ώστε να μπορούν να  απαρνηθούν με ευκολία το συλλογικό τους παρελθόν, δηλώνοντας  αρνησιπατρία, και  με άνεση να επιδοθούν  στην κατασκευή μιας καθαρά παροντικής ταυτότητας  από υλικά του πολυπολιτισμικού  φολκλόρ με το οποίο συμβιώνουν στο σχολείο;

2. Μπορεί η Ιστορία να επιλέγει, να αποκρύπτει ή να αποσιωπά γεγονότα ανάλογα με την εκάστοτε σκοπιμότητα την οποία είναι άγνωστο ποιοι και με ποια εξουσία καθορίζουν;  Μήπως είναι επιβεβλημένο να ξεκαθαριστεί το θέμα της συγγραφής των εγχειριδίων της Ιστορίας, το ποια ιστορία υπερασπιζόμαστε και ποιες αξίες θέλουμε να καλλιεργήσουμε μέσα από τη γνώση του παρελθόντος αλλά και με ποιο τρόπο θα επιτευχθεί ο συγκεκριμένος σκοπός;

Αθήνα,   11 – 12 - 2013                           
Αρ. πρωτ. 4782                      
                                                                   ΟΙ ΕΡΩΤΩΝΤΕΣ ΒΟΥΛΕΥΤΕΣ

                                            ΓΙΑΝΝΗΣ ΔΗΜΑΡΑΣ




                                       ΓΑΒΡΙΗΛ ΑΒΡΑΜΙΔΗΣ

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου