Τελευταία νέα

Τρίτη, 25 Ιουνίου 2013

ΕΡΩΤΗΣΗ Θέμα: «Συγχωνεύσεις και καταργήσεις σχολείων»

                                     ΕΡΩΤΗΣΗ

 ΠΡΟΣ:   ΥΠΟΥΡΓΟ ΠΑΙΔΕΙΑΣ
Θέμα:      «Συγχωνεύσεις και καταργήσεις σχολείων»            
Κύριε Υπουργέ,
Το νέο κύμα υποβιβασμού, συγχωνεύσεων και καταργήσεων δημοτικών σχολείων και νηπιαγωγείων που προχωρά το Υπουργείο Παιδείας όπως προκύπτει από το σχέδιο υπουργικής απόφασης που διαβίβασε το Υπουργείο Παιδείας στις Διευθύνσεις Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης, οδηγεί σε λεηλασία της δημόσιας δωρεάν παιδείας και τη μετάλλαξή της σε μηχανισμό προετοιμασίας αναλφάβητων, αστοιχείωτων  και ολοκληρωτικά υποταγμένων δουλοπάροικων.
Σύμφωνα με το σχέδιο αυτής της υπουργικής απόφασης υποβιβάζονται συνολικά 34 δημοτικά και 5 νηπιαγωγεία. Συγχωνεύονται 54 δημοτικά σχολεία σε όλη τη χώρα σε 27. Επίσης, 28 νηπιαγωγεία συγχωνεύονται σε 13. Καταργούνται 32 δημοτικά και 89 νηπιαγωγεία. Συνολικά από υποβιβασμούς, καταργήσεις και συγχωνεύσεις σχολείων χάνονται 365 οργανικές θέσεις εκπαιδευτικών (232 δασκάλων και 133 νηπιαγωγών).
Η κυβέρνηση επικαλείται «παιδαγωγικούς λόγους και εκπαιδευτικά οφέλη» στο κλείσιμο δεκάδων σχολείων σ' όλη τη χώρα, όταν στην πράξη, και με πρόσχημα τις "αντοχές της οικονομίας", μειώνει δραματικά τις δαπάνες για την Παιδεία, αναγκάζει τους γονείς να βάλλουν βαθύτερα το χέρι στην τσέπη, στοιβάζει τους μαθητές σε 25άρια – 30άρια τμήματα, πετάει στο δρόμο χιλιάδες εκπαιδευτικούς, ορθώνει ανυπέρβλητα εμπόδια στο μέλλον χιλιάδων μαθητών.
Σε αρκετές περιπτώσεις, οι καταργήσεις και συγχωνεύσεις δημοτικών  σχολείων αφορούν μονοθέσια και διθέσια σχολεία της επαρχίας. Ωστόσο, και σε αυτές τις περιπτώσεις δημιουργούνται προβλήματα καθώς η δωρεάν μεταφορά των μαθητών γίνεται κάθε χρόνο ...μετ' εμποδίων, ενώ σχεδιάζεται η πλήρης κατάργησή της.
Το πλήγμα είναι μεγάλο κυρίως για τις οικογένειες της περιφέρειας καθώς οι καταργήσεις και οι συγχωνεύσεις θα επιφέρουν ένα επιπλέον πρόβλημα στην οικογένεια όπου θα  προκληθεί μεγάλη ταλαιπωρία ενώ κάποιες οικογένειες  θα αναγκαστούν να μεταναστεύσουν στην ίδια τους τη χώρα προκειμένου να εξασφαλίσουν τη βασική εκπαίδευση για τα παιδιά τους.  
Αφού ερήμωσαν τα χωριά με την αντιαγροτική σας πολιτική, έρχεστε τώρα και λέτε πως πρέπει να καταργηθούν τα διθέσια και τριθέσια σχολεία, διότι είναι επιζήμια και αντιπαιδαγωγικά. Τι μέτρα πρέπει να παρθούν για την αναζωογόνηση της υπαίθρου; Αυτή είναι η ταχτική της κυβέρνησης. Άλλωστε στόχο είναι να συγχωνευτούν το 25% με 30% των σχολείων πανελλαδικά.
Το ίδιο τεράστιο πρόβλημα δημιουργείται και στους κόλπους των δασκάλων αφού με την κατάργηση του φορέα αυτόματα καταργείται η οργανική τους θέση και θα πρέπει να αναζητήσουν θέση αλλού και οπουδήποτε στην Ελλάδα. 
Οι καταργήσεις και συγχωνεύσεις σχολείων σχετίζονται άμεσα με την υλοποίηση του “νέο σχολείο” σχολείου της «αγοράς» και της αμάθειας. Η παιδαγωγική όμως, ενός σχολείου αγοράς, ταξικής διαφοροποίησης, χορηγών, κατάρτισης, δεξιοτήτων και σχολικής διαρροής.
Σήμερα αντιλαμβανόμαστε ότι υπάρχει κρίση στις αξίες αλλά και στο πως εκφράζονται, μέσα λοιπόν από τις συγχωνεύσεις και υποβαθμίσεις των σχολείων, γιατί και αυτές αποτελούν ισχυρό μοχλό για την οικοδόμηση του σχολείου της αγοράς, και όχι την εξυπηρέτηση του πραγματικού σκοπού του σχολείου, ο οποίος δεν είναι άλλος από την καλλιέργεια και την ενδυνάμωση της κριτικής σκέψης του μαθητή.
Απέναντι στο σχολείο που ετοιμάζει την  αυριανή παραγωγική τάξη, σύμφωνα με τις ανάγκες που θα παρουσιαστούν και όχι με τα θέλω, τα ενδιαφέροντα και τις επιδεξιότητες των μαθητών υπάρχει ένα άλλο σχολείο που θα σέβεται τις κλίσεις και τις δεξιότητες των μαθητών, θα αναπτύσσει την κριτική τους σκέψη, θα προωθεί την αγάπη για τη γνώση, θα τους μάθει να εξηγούν και να αλλάζουν τον κόσμο, θα διδάξει αλληλεγγύη, συλλογικότητα, αγωνιστικότητα, με περιεχόμενο απαλλαγμένο από την παπαγαλία, το μυστικισμό, τον ρατσισμό, ένα σχολείο χωρίς αποκλεισμούς, ανοιχτό για όλα τα παιδιά, Έλληνες και μετανάστες, χωρίς οριζόντιους ή κάθετους διαχωρισμούς, χωρίς αξιολογικές ή εξεταστικές κρίσεις. Αυτό το άλλο σχολείο  θα ξεκινά από την προσχολική αγωγή μέχρι το πανεπιστήμιο με ιδρύματα  ενιαία - δημόσια και δωρεάν για όλο το λαό, χωρίς ταξικούς φραγμούς και διακρίσεις, χωρίς επιχειρηματίες και χορηγούς, που να παρέχουν γνώσεις και εφόδια για το μέλλον και όχι στιγμιαίες καταρτίσεις.
Τι Χώρα σκοπεύετε να οικοδομήσετε; Τι πολίτες θέλετε ; Μήπως πειθήνια όργανα των αποφάσεών σας που θα πρέπει να ακολουθούνται  πιστά κάθε φορά, χωρίς αντιρρήσεις; Φτηνούς εργάτες που αγόγγυστα θα αποδεχτούν τα μεροκάματα πείνας, την δουλειά χωρίς δικαιώματα, χωρίς ασφάλιση και υγεία, χωρίς ρεύμα, νερό, τηλέφωνο  ή και σπίτι;  
Μήπως χρειάζεστε άτομα  χωρίς κριτική ικανότητα και λογική σκέψη; Τότε συνεχίστε να κλείνετε σχολεία απαξιώστε την παιδεία και την δημόσια εκπαίδευση, δημιουργείστε ταξικά σχολεία που θα απευθύνονται στην
Elite.
Στοχεύετε στη δημιουργία  σχολείων χωρίς εκπαιδευτικούς; Mαθητές οι οποίοι θα  εκπαιδεύονται από ηλεκτρονικούς υπολογιστές και μόνον; Είναι πιο φτηνή ίσως αυτή η  λύση, δώστε λοιπόν συγκεκριμένα δεδομένα και θα σας προκύψουν συγκεκριμένα μοντέλα για την κάλυψη συγκεκριμένων αναγκών.


Ερωτάστε :


1.  Προωθείτε  από την κυβέρνηση πολιτική υποβάθμισης της παρεχόμενης μόρφωσης, που δρομολογείται  μέσα από τις συγχωνεύσεις - καταργήσεις σχολείων;
2.  Μήπως ξεκινώντας τις συγχωνεύσεις  από τα σχολεία της υπαίθρου που είναι πιο εύκολο, σκοπό έχετε  να γενικεύσετε τις συγχωνεύσεις στα αστικά κέντρα είναι ίσως ο  στόχος να συγχωνευτεί  το 25% με 30% των σχολείων πανελλαδικά;
3. Τα σχολεία της περιφέρειας δεν στηρίζουν την  αναζωογόνηση της υπαίθρου;

4.  Μήπως μπορείτε να μας πείτε ποιο σχολείο ονειρεύεστε για τους αυριανούς μαθητές- αυριανούς πολίτες; Έχετε ολοκληρωμένο σχέδιο δράσης που να καλύπτει όλο το πεδίο της εκπαίδευσης (αν ναι να μας το γνωστοποιήσετε) ή λειτουργείτε αποσπασματικά κλείνοντας σχολεία;
5.  Πόσο σκοπεύετε να εξαθλιώσετε ακόμα τους εκπαιδευτικούς τόσο σε μισθολογική βάση όσο και κατά τις εργασιακές τους σχέσεις δημιουργώντας ανασφάλεια εξ’ αιτίας της άδικης και αδικαιολόγητης επίθεσης που δέχονται;


Αθήνα     21-6-2013                                                   
 Αρ. πρωτ. 12132                                                       ΟΙ ΕΡΩΤΩΝΤΕΣ ΒΟΥΛΕΥΤΕΣ   


                                                                                    ΓΙΑΝΝΗΣ ΔΗΜΑΡΑΣ




                                                                                    ΓΑΒΡΙΗΛ ΑΒΡΑΜΙΔΗΣ             

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου