Τελευταία νέα

Τρίτη, 15 Οκτωβρίου 2013

Ερώτηση με Θέμα : «Μελέτη του Επιμελητηρίου Κιλκίς με εναλλακτικές λύσεις στο κόστος των καυσίμων».


ΕΡΩΤΗΣΗ


        ΠΡΟΣ :   ΥΠΟΥΡΓΟ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΩΝ
                        ΥΠΟΥΡΓΟ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ ΚΑΙ ΑΝΤΑΓΩΝΙΣΤΙΚΌΤΗΤΑΣ


         Θέμα : «Μελέτη του  Επιμελητηρίου  Κιλκίς  με  εναλλακτικές  λύσεις στο κόστος  των καυσίμων».


Κύριοι Υπουργοί,
σας παραθέτουμε τα συμπεράσματα  επιστημονικής μελέτης του Επιμελητηρίου Κιλκίς όπως αυτά δημοσιεύθηκαν στην εφημερίδα «ΜΑΚΕΔΟΝΙΑ», την ώρα που η κυβέρνηση διαπραγματεύεται με την τρόικα και προσπαθεί να μην υποκύψει στην οδηγία που απαιτεί περαιτέρω αύξηση του ειδικού φόρου κατανάλωσης στο πετρέλαιο και παράλληλα, όπως δηλώνει,  εξετάζει σειρά άλλων μέτρων για να διευκολύνει τους καταναλωτές, με το μικρότερο δυνατό κόστος για τα δημοσιονομικά, η συγκεκριμένη  μελέτη του Επιμελητηρίου Κιλκίς, δείχνει, ότι μπορούν να υπάρξουν εναλλακτικές λύσεις. 
Σύμφωνα με το αποτέλεσμα της επιστημονικής μελέτης το δημόσιο μπορεί να αυξήσει τα έσοδά του τουλάχιστον κατά 2,2 εκατ. ευρώ το χρόνο, θεσπίζοντας ειδική έκπτωση στην κατανάλωση καυσίμων ειδικά για τους κατοίκους του νομού Κιλκίς.
Τα συμπεράσματα της μελέτης παρουσιάστηκαν στη διάρκεια της τελευταίας συνεδρίασης της διοίκησης του Επιμελητηρίου Κιλκίς. Η μελέτη εκπονήθηκε από  ιδιωτική εταιρεία για λογαριασμό του Επιμελητηρίου και πρόκειται να παρουσιαστεί επισήμως στη γενική συνέλευση της Κεντρικής Ένωσης Επιμελητηρίων Ελλάδας (ΚΕΕΕ), που θα πραγματοποιηθεί στο Κιλκίς το Νοέμβριο.
Η μελέτη βασίστηκε σε στοιχεία που λήφθηκαν από πρατήρια καυσίμων του νομού αλλά και από τα τελωνεία, ακόμη και από τη γειτονική στο νομό Κιλκίς πόλη της ΠΓΔΜ, τη Γευγελή. Με βάση αυτά, προσδιορίστηκε με ακρίβεια η μεγάλη μείωση του τζίρου που υπέστησαν τα πρατήρια του νομού μετά τις αυξήσεις του ειδικού φόρου κατανάλωσης καυσίμων. Ειδικότερα διαπιστώθηκε ότι η κατανάλωση της αμόλυβδης βενζίνης μειώθηκε κατά 36%, του πετρελαίου κίνησης κατά 38% και του πετρελαίου θέρμανσης κατά 61%. Διαπιστώθηκε επίσης ότι καθημερινά κατά μέσο όρο 1.000 ελληνικά οχήματα περνούν τα σύνορα της FYROM, για να προμηθευτούν καύσιμα!
Το φαινόμενο είναι γνωστό και έχει απασχολήσει πολλές φορές τους επαγγελματίες του Κιλκίς, ωστόσο για πρώτη φορά μετρήθηκαν με επιστημονικό τρόπο οι επιπτώσεις που έχει για τους πρατηριούχους του νομού. Σύμφωνα με τη μελέτη, εάν δεν αναστραφεί το φαινόμενο, τα επόμενα τρία χρόνια θα οδηγηθούν με βεβαιότητα σε κλείσιμο τα περισσότερα πρατήρια καυσίμων του νομού.
Στην εύλογη παρατήρηση ότι η εφαρμογή του μέτρου θα δημιουργήσει ανισότητες προς όφελος των κατοίκων του Κιλκίς έναντι των υπόλοιπων περιοχών της χώρας ο πρόεδρος του Επιμελητηρίου, ήταν κατηγορηματικός  δηλώνοντας ότι : «Ήδη οι κάτοικοι του Κιλκίς αγοράζουν φθηνότερα καύσιμα από τη γειτονική χώρα.
Το ερώτημα είναι γιατί πρέπει ταυτόχρονα να πλήττονται οι έλληνες επαγγελματίες και να χάνει έσοδα το δημόσιο».
Η κατακόρυφη μείωση του τζίρου των πρατηρίων έχει εξίσου σημαντικές απώλειες για το κράτος, αφού δεν εισπράττεται ο φόρος από τα καύσιμα.
Στο πλαίσιο της μελέτης εκτιμάται ότι, εάν εφαρμοστεί ένα σύστημα εκπτώσεων στα καύσιμα για τους κατοίκους του Κιλκίς, ώστε η τιμή να μειωθεί από 20 έως 40 λεπτά το λίτρο, τα έσοδα του δημοσίου θα αυξηθούν τουλάχιστον κατά 2,2 εκατ. ευρώ το χρόνο.
Μάλιστα η πρόταση βασίζεται σε ανάλογα συστήματα εκπτώσεων στα καύσιμα που εφαρμόζονται στη βόρεια Ιταλία και συγκεκριμένα σε περιοχές που συνορεύουν με την Αυστρία και τη Σλοβενία.
 Όπως διαπιστώνουν οι μελετητές, η εφαρμογή του μέτρου είχε θεαματικά αποτελέσματα για τους πολίτες αλλά και για το ιταλικό κράτος.
Ερωτάστε,
Συμφωνείτε με τις  παραπάνω τεκμηριωμένες  εναλλακτικές προτάσεις του Επιμελητηρίου Κιλκίς,όπως εφαρμόζονται και στη Βόρεια Ιταλία;

Αθήνα 11 /10 / 2013
Αρ.πρωτ. 2586                                                              ΟΙ  ΕΡΩΤΩΝΤΕΣ  ΒΟΥΛΕΥΤΕΣ

 ΓΙΑΝΝΗΣ ΔΗΜΑΡΑΣ 
                 

               ΓΑΒΡΙΗΛ ΑΒΡΑΜΙΔΗΣ

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου